Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv učitelů na postoje žáků vůči škole
Pínová, Ester ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Spitzerová, Markéta (oponent)
a v českém jazyce Tato práce se věnuje vztahu autonomní motivace studenta ke studiu přírodních věd a výukových metod. Cílem práce, je na základě dat z výzkumu PISA 2015 zjistit, jak souvisí motivace studentů ke studiu přírodních věd s vyučovacími postupy. Pro ověřování hypotéz jsem byla použita hierarchické regresní analýza. V rámci této bakalářské práce byl zkoumán vztah mezi autonomně-motivujícími výukovými metodami a autonomní motivací studentů ke studiu přírodních věd. Pro ověření stanovených hypotéz byly použity hierarchické regresní modely, které zkoumaly efekt jednotlivých motivujících výukových metod na tři závislé proměnné: oblibu studia přírodních věd, zájem studentů o přírodní vědy a míru účasti studentů na přírodovědných aktivitách. Výsledky potvrdily naše hypotézy téměř u všech výukových metod. I když efekty nebyli příliš silné, autonomně-motivující výukové metody měly pozitivní vliv na všechny sledované proměnné. Studenti, kteří vykazovali vyšší míru využívání těchto metod ve výuce, projevovali větší oblibu studia přírodních věd, vyšší zájem o přírodní vědy a také se aktivněji účastnili přírodovědných aktivit. Mezi výukovými metodami byla nejsilnějším prediktorem studentem vnímaná zpětná vazba, badatelsky orientovaná výuka a autonomie v kurikulu. Klíčová slova Motivace, postoje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.